FRI FRAKT!
Fri frakt för ordrar som kan skickas som Paket i brevlådan med varuvärde över 400 kr och ordrar som kan skickas med MyPack med varuvärde över 1 750 kr. Avgift 0 kr.
Om Tonerweb
Vanliga frågor
Här är en samling frågor vi ofta får från kunder. Om du har några andra frågor, kontakta kundeservice så svarar vi dig snabbt.
Hur fungerar erbjudandet av gratis bläckpatroner för nya kunder?
Varorna som är gratis för nya kunder är märkta med NOK 0, - i nätbutiken. Det här är vad vi har för de flesta Epson- och Canon-skrivare. Klicka i menyn till vänster tills du når din skrivare och tryck på den. Varorna högst upp på denna sidan är kompatibla produkter. Om det finns gratis bläck här kommer det att stå “Välkomstgåva! 1 styck per kund!" och pris "kr. 0" Om vi inte har gratis bläck för din maskin kan du dra fördel av erbjudandet om ett paket gratis A4- skrivarpapper eller A6 fotopapper för din beställning. Dessa ingår inte automatiskt i beställningen, men du kan lägga till dem själv. Bläck till 0 kr gäller endast för nya kunder. Gratis fotopapper gäller en gång per beställning.
Ska jag välja original- eller falska (kompatibla) patroner?
Det är upp till dig. Det finns inget bättre än originalet. Men de ursprungliga är också bra. Tonerweb säljer ungefär lika mycket av originalet som icke-originalet. Om du väljer icke-orginal är detta mycket billigare än originalet. Nackdelen är att utskriftskvaliteten inte är 100% lika med originalet. Men om du skriver ut mycket rekommenderas det definitivt att prova en. Vi har till och med fotografer som köper icke-original för att utveckla foton.
De ursprungliga bläckpatronerna fungerar inte?
I nätbutiken säljer vi både original- och icke-originalpatroner. De ursprungliga fungerar bra, men det händer att chipet inte återställs och att det finns ett felmeddelande / bläck / toner meddelande i skrivaren, även om du bara byta till en ny patron. Prova först: Ta bort bläck / toner från skrivaren. Stäng av skrivaren. Koppla bort skrivaren från datorn. Vänta i 5 minuter, anslut till PC och skrivare. Sätt in bläck / toner i skrivaren. Slå på strömmen.
Jag fick en rabattkod, vart skriver jag in den här?
Rabattkoden fylls i längst ner på beställningssidan, där du väljer frakt- och betalningsalternativ. Längst ner på denna sidan anger du rabattkoden. Du kan inte använda flera rabattkoder på en beställning, och du kan inte heller kombinera gratis varor, kampanjer och rabattkoder på samma beställning.
Har jag en returrätt?
Du har full returrätt inom 30 dagar efter vårt leveransdatum. Varan måste vara oanvänd och i sin oöppnade originalförpackning. Returkostnader bärs av konsumenten (jfr 15 § första stycket i lagen om upphävande). Se klagomål och returer (länk) för mer information.
Returnerer du en vare som likevel er blitt åpnet og hvor originalforpakningen er blitt skadet må du dekke kostnadene for ny emballasje samt andre mangler. Tonerweb kan kreve at du erstatter verdireduksjon som følge av forbrukerens håndtering av varene.
Hur mycket kostar frakt för min beställning?
Fri frakt gäller för beställningar som kan skickas som en brevpost till ett värde av mer än 320 SEK - exkl. Moms och beställningar som kan skickas med MyPack till ett värde av mer än 1400 SEK exkl. moms.
Gratis varor
Du kan inte kombinera gratis varor, kampanjer och rabattkoder i samma beställning. Gratis varor måste anges manuellt för att inkluderas i beställningen. Det finns ofta olika gratis varor att välja mellan, så det anges inte automatiskt. Vi kan göra detta på följande sätt: 1. Vi kan skicka 1 styck, mot att du betalar frakt på 40, - exkl. 2. Nästa gång du beställer skickar du oss ett e-mail meddelande. Och ber oss lägga till 1 styck.
Var kan jag hitta en faktura?
Faktura är tillgänglig på dina kontosidor (Min sida). Logga in, gå till orderöversikt, välj rätt order och tryck på "Faktura" -knappen längst ner på sidan.
Hur väljer jag rätt bläckpatron?
Det är väldigt lätt att ta reda på vilken bläckpatron / toner som går till din skrivare. Välj helt enkelt ditt skrivarmärke till vänster på menyn och klicka sedan på din skrivarmodell i instrumentpanelen. Då får du en lista över de produkter som finns för din skrivare. Klicka på de produkter du vill köpa så läggs de automatiskt till i kundvagnen. Om du behöver hjälp kan du skicka e-post till kundservice och ange skrivarens namn.
Vad är en vinda för laserskrivare?
I vissa laserskrivare finns det en vinda. Jobbet är att överföra toner från tonerkassetten till papperet. Vindan slutar fungera efter ett tag. Då måste det bytas ut. Men andra skrivare använder tonerkassetter med en inbyggd vinda. Då är det naturligtvis inte nödvändigt att byta ut en separat vinda. Färglaserskrivare använder fyra vindar, en för varje färg. Beroende på märke och modell har varje vinda en livslängd på mellan 3000 och 100 000 tryck.
Personuppgifter
Tonerweb.se följer alla lagar och regler som handlar om de rättigheter som våra kunder har. Kort sagt innebär detta att vi bara samlar in information som är nödvändig för att kunna handla med oss Tonerweb efter att du som kund aktivt har gett oss samtycke till det. Du har rätt att få tillgång till den information som vi har lagrat och du har rätt att glömmas (genom information som vi inte är skyldig enligt lag att hålla anonym).
Generellt
Tonerweb.se sätter säkerhet i fokus. All information om kunder lagrade hos oss är kundens privata och kommer aldrig att finnas tillgänglig för obehöriga personer. All information vi ber om kommer endast att användas för att utföra effektiva inköp och leveranser. Du ska alltid känna dig säker när du skickar din personliga information till oss. Alla anställda på Tonerweb.se har undertecknat sekretessförklaringar.
Personuppgifter Ansvarig
Tonerweb.se ansvarar för behandling av personuppgifter för Tonerweb.se : s behandling av dina personuppgifter och ansvarar för att sådan behandling sker i enlighet med gällande lagstiftning.
Personlig och affärsinformation
För att du ska besöka vår webbplats, köpa varor eller kontakta oss för service eller information, måste vi samla in och behandla personlig information om dig. Tonerweb.se samlar in och bearbetar information om dig när du gör ett köp på vår webbplats. Den information som samlas in från dig i samband med beställningar och inköp krävs för att du ska kunna ingå ett avtal med Tonerweb.se och för att Tonerweb.se ska kunna tillhandahålla sina tjänster och erbjudanden. Tonerweb.se registrerar endast information som vi behöver för att genomföra transaktioner med våra kunder och information som vi krävs enligt lag. Som registrerad kund kan du se och uppdatera din information när som helst genom att gå till "Min sida". När du betalar med kreditkort görs detta på SVEAs 'krypterade sida, och Tonerweb.se lagrar inte kreditkortsinformation.
Mitt konto
För att garantera maximal säkerhet på "Mitt konto" måste du logga in för att komma åt dessa sidor. All information som vi har lagrat om kundrelationer finns tillgänglig här. Kontakta post@Tonerweb.se om du vill bli "glömd". Då kommer vi att anonymisera all kundinformation utom vad vi är skyldiga att hålla (redovisnings föreskrifterna). Detta innebär också att du vid en reklamation måste kunna dokumentera att föremålet har köpts från oss eftersom vi inte kan hitta detta i våra system.
Cookies och vad de används för
Webbplatsen för Tonerweb.se använder cookies, som de flesta andra online butiker. Vårt ehandelssystem är beroende av att cookies fungerar. Huvudsyftet är att förbättra din shoppingupplevelse och detta görs i enlighet med norsk lag. En cookie är data lagrade i din webbläsare som ger dig en bättre upplevelse när du besöker en webbplats.
Undvik Cookies
Om du vill undvika användning av cookies kan du ställa in din webbläsare att inte automatiskt acceptera cookies. Se webbläsarens hjälpsidor för inställningar. Observera att om du väljer att utesluta cookies kommer inte några av funktionerna på www.Tonerweb.se att fungera. Informationen kommer aldrig att lämnas ut eller göras tillgänglig för tredje part utanför vår koncern. Genom att använda webbplatsen samtycker du till användning av cookies. Läs mer om den nya sekretesspolicyn här.